Tvoja košarica
Najčešći kvarovi automobila u Europi
Znate li koji su najčešći kvarovi auta? Ne, to nije kvar injektora, proklizavanje spojke ili neki drugi kompleksni i skupi kvar. Prema istraživanju osiguravateljskih kuća, najčešći kvarovi su puno banalniji i zapravo ih možete lako prevenirati
1. Ispražnjen ili pokvaren akumulator
U jednom trenutku automobil se ne može pokrenuti! Akumulator je prazan, što doduše može biti posljedica neispravnosti nekih drugih komponenti. Ali najčešće, jednostavno nije zamijenjen na vrijeme.
2. Kvar alternatora
Alternator je generator preko kojeg vaš benzinac ili dizelaš proizvodi struju, pa ako se pokvari, posljedice će osjetiti akumulator. Još neko vrijeme će pomagati ICE-motoru, ali će se ubrzo isprazniti.
3. Gume
Probušena guma je logično pri vrhu najčešćih razloga za prekid putovanja. Rizik od bušenja gume ne može se anulirati, ali se može umanjiti pažljivom vožnjom, pravilnim tlakom, redovitom izmjenom, kitom za krpanje gume ili rezervnim kotačem.
4. Elektronika
Elektronika se kroz godine rapidno penje na top listi najčešćih kvarova, jer nekoliko žica u starim autima zamijenila je kilometarska instalacija s relejima, osiguračima, senzorima, aktuatorima, ekranima… Osvježavanje softwarea, prekid strujnog kruga, bugovi, pregorene žaruljice, neispravni kontakti… Sve to vrlo često može izluđivati dijagnostičare u lovu na kvarove.
5. Ključevi
Prilično visoko na ljestvici razloga za poziv u pomoću su alarmi, blokade i ključevi koji su ostali zaključani u kabini vozila. Jednostavno, vrlo često vlasnici i vozači ne uspijevaju ući u svoj automobil.
6. Gorivo
Tisuće vozača svakodnevno u auotomobil utoči krivo gorivo, a to na nekim modelima uopće nije jednostavan i malen problem. Nekad je bilo dovoljno izvući goriva koliko se može i motori bi progutali mješavinu benzina i dizela, ali danas je češći slučaj odlazak u servis. Ili, najgora opcija vožnja dizelaša na benzin dok ne stane. Tada je i popravak vrlo skup.
7. Spojka
Spojka je ipak na popisu najčešćih kvarova zbog kojih vozači pozivaju pomoć. Ponekad je to samo sajla koja zna puknuti, a ponekad i lamela koja je počela proklizavati. Pogotovo ako se na brdovitom terenu pronađe neiskusan vozač koji može ‘zapaliti’ spojku i na potpuno novom vozilu.
8. Filtar čestica (DPF)
Upravo smo o njemu naširoko pisali u ovom broju, pa je jasno zašto dizelaši koji puno vremena provode u gradu mogu lako ostati zaštopanog filtra i početi raditi u ‘safe modu’ s ograničenom snagom i upaljenim kontrolnim lampicama.
9. Elektropokretač
Stavili ste novi akumulator, ali motor jednostavno ne okreće. Start-stop sustavi koji gase i pale motore na svakom semaforu nemaju lak zadatak, pa vrlo često pred elektropokretače stavljaju prevelik teret.
10. Pregrijavanje
Motor treba hlađenje, pa ako rashladni sustav ne radi optimalno, visoke temperature i nedostatak kretanja te cirkulacije rashladnih tekućina u motoru mogu dovesti do ‘zakuhavanja’ motora.